March 22, 2009

kenduri...

salam. semalam aku menghadiri dua kenduri. kenduri pertama aku pergi menghadiri kenduri kahwin Ep ngan Ain kat bukit tiram. aku siap tepung tawar Ep. Aku nengok Ep happy je. maklumlah pengantin baru. makanan dia pun ok... sedap.
dalam pukul 11 ada beberapa game EPL. game yang aku tunggu adalah game antara Chealsea lwn Spurs dengan game MU lwn Fulham. kejutan berlaku apabila dua dua team iaitu MU dan Chealsea mengalami kekalahan. MU dah dua kali kalah berturut turut (hahaha... padan muka ngan bang sudin)
aku nengok first half MU main dah teruk dah. En. Scholes tahan bola dalam kotak penalti pakai tangan. apa lagi.... pengadil tanpa sengan silu telah melayangkan kad yang berwarna merah kepada En. Scholes (sorang kurang player MU). penalti dilaksanakan oleh En. Murphy...Golllllll 1-0 Fulham mendahului.
masuk separuh masa kedua MU dok kena attack. aku lupa plak sapa score second gol Fulham tak Encik yang menjaringkan gol tersebut telah mengayakan gol sambil lipat gunting. memang cun gol tu.. aku nengok En. Ronaldo ngan En. Rooney hati dah panas dah. main asyik nak memakok orang je...
dah nak akhir akhir perlawanan En. Rooney telah dilayangkan kad merah kerana protes ngan keputusan pengadil. apa lagi dah kena second yellow card straight kena merah.. aku nak nyanyi sikit untuk bang sudin... HATINYA JADI TERTEKAN... DIMANA JUA BERADA, DISITU AKU MENANTI.... ewah... jangan hati panas bang sudin. saje je aku nak menyakat ko. Chealsea pun kalah satu kosong ngan Spurs. cantiklah tu, dua top two team dah kalah.
game team kesanyangan aku main lambat sikit. haaa ni kenduri kedua yang hadiri malam ni. arsenal menang 3-1. gol gol arsenal dijaringkan oleh En. Bendtner, En. Diaby dan En. Nasri manakala satu satunya gol Newcastle dijaring oleh En. Martins.
Newcastle ada dapat penalti tapi berjaya diselamatkan oleh En. Alumnia. Arsenal menjaring gol pertama dahulu... tak sampai satu minit En. Martin menjaringkan gol. aku relax lagi sebab masa tu Arsenal dan control game dah.
En. Van Persie hari ni banyak assist gol. gol kedua dan gol ketiga diassistkan oleh En. Van Persie.
Arsenal akan jumpa MU dalam masa dua minggu lagi sebab minggu depan game EPL stop kejap pasal ada World Cup qualifiying.
so besok ada game Aston Villa lwn Liverpool. harap game tu dioarang seri sebab senang sikit nak kejor tean yang tiga kat atas tu. oklah buat semua peminat MU harap korang bersabar banyak. memang dah adat bola ada menang ada kalah. tapi kalau team dah nama lauk asam pedas nak buat camne... kata orang nogori sembilan... tak dapek den nak nolong ehhh ... so adios...

No comments:

Post a Comment