July 01, 2009

sop ayam punya pasal

salam. semalam malam aku malas nak makan nasi. so aku bercadang nak makan sop mamak je. so aku pegi la ke kedai mamak yang berdekatan dengan rumah aku untuk beli sop mamak. restoran tu pun tempat kitorang biasa mengepot untuk ngeteh.
aku cakap dengan mamak yang jaga kaunter sop tu untuk bungkuskan aku satu sop ayam. tapi aku nak rm6 punya. biasanya satu ketul ayam dia punya harga rm2.50, aku rasa mungkin dia akan amik dua ketul untuk sop aku. aku nengok dia amik penyepit dan mamak tu amik satu ketul terus potong. lepas potong dia masukkan ayam tersebut dalam plastik pastu dia masukkan sop. aku tanya dia aku nak rm6, dia cakap ini sop rm6 la..
aku nengok kecik kecik je mamak tu. aku tak puas hati aku pegi tanya dengan satu mamak lagi. dia pun cakap memang itu macam rm6 punya sop. pehhh... aku punya tak puas hati tuhan je tahu. tapi mengenangkan itu rezeki untuk aku malam tu aku diamkan je. aku amik sop tu terus aku blah. hati aku panas je. lepas ni aku dah rasa malas dah nak makan kat kedai mamak tu lagi. berjuta lagi kedai ada untuk aku beli makanan.... adios

No comments:

Post a Comment