July 06, 2009

gi kuala lumpur

salam. sabtu lepas aku pegi KL sebab ada reunion ngan bekas budak budak IKMSP. aku pegi naik bas je. wife ngan anak aku tak ikut pasal diorang nak balik rumah mentua aku.
selama ni aku tak tau pun kat bus stand larkin ada masjid. air cond pulak tu. ok la selesa sikit nak sembahyang. yang aku tak puas hati aku naik bas yang ntah macam apa apa ntah. kat kaunter cakap bas non stop tapi ada jugak dia berenti. geram betul aku. kat bawah ni ada kronologinya....

8:00 budak kaunter suruh gi depan untuk amik bas (masa beli tunjuk gambar lain, naik bus lain...takpe... aku boleh sabar lagi)
8:30 bas baru nak gerak gi KL
9:00 bas berenti isi minyak kat Skudai
10:30 bus berenti kat satu kedai untuk makan (kedai makan cam cilaka... kedai makan cina tapi
ada tulis makanan di tanggung halal, aku tak tau sapa yang tanggung)
12:30 bas berenti kat serdang, pastu suruh aku turun tukar bas sebab bas yang aku naik ni nak
terus ke utara. dapat pulak tukar ngan bas buruk untuk perjalanan ke puduraya... nasib nasib....
1:30 baru sampai KL dengan jayanya selepas ntah berapa bakul punya maki aku kat budak
bus stand larkin yang aku beli tiket hari tu.

kat bawah ni ada beberapa gambar aku lampirkan untuk tatapan korang semua....

masjid an-nur larkin sentral

keadaan ruang solat yang luas, berhawa dingin dan selesa

kawasan tempat makan cina yang ditanggung halal. tak selera aku nak makan....

No comments:

Post a Comment