February 19, 2009

rock kapak ....








antara kumpulan rock kapak yang ngetop dolu dolu...

salam. ntah kenapa tiba tiba je hari ni aku teringat zaman kegemilangan lagu rock taun 80an.. aduh... tangkap lentuk siol layan kat 'You Tube' lagu rock 80an ni.. rasa nak mengalir air mata sambil melihat bidio klip diorang.. kalau tak dalam hutan... tepi laut... tak tepi laut atas batu... tak atas batu kat tepi highway... ntah... tak paham aku apa connection location diorang buat bidio klip diorang kat tempat tempat macam tu...
yang gitaris dok petik gitar tanpa wayar... yang si drummer lagak macam ketuk drum (padahal takde pun drum depan mata... dok pegang drum stik je....)
nama kumpulan pun tak mau kalah tu... LIPAN BARA.. BLOOD SHED.. CROSS FIRE.. HELTER SKELTER.. BLACK DOG BONE dan macam macam lagi... dengar nama mak aihhhh gempak habis tapi nyanyi lagu jiwang karat tahap gaban....
tajuk lagu pulak... waduh waduh... TAMAN ASTAKONAlah.. KU DIPAKSA KAU TERPAKSA.. BUNGA LARANGAN dan banyak lagi tajuk lagu yang tak masuk akal pun ada... kalau bergambar salah sorang (selalunya lead vokalis) mesti gambar sambil terkangkang... (ntah.. aku rasa kalau lagi besar dia punya kang kang lagi rock habis kot...) kalau tak caya cuba tengok gambar kat atas... betul tak aku cakap....
tapi apa apa hal, buat brother brother pecinta lagu rock 80an memang aku 'suspect' kat korang ... yelah ... kalau korang sebaya ngan aku yang awal 30an ni musti terkenang kenang lagu rock lama lama ni... nasib baik kat SINAR Fm ada Carta Rock setiap hari sabtu pukul 9 pagi bersama Bro. Jamal Jalaluddin, terubat sikit dapat dengar lagu rock dulu dulu...
oklah aku dah nak sambung balik nengok 'YOU TUBE' (bukan sambung buat keje... huhuhu..)
to all yeah yeah.....

1 comment:

  1. gwa walao gwa tak sempat nak menghayati jaman kegemilangan rawk (kiut kan eja camni?) ni, skarang gwa gile rawk kapark jugak! antaranya, akulah kekasihmu, dendangan AXL, aku semut merah eh kejap, ni MDaud kilau ke rawkk kapark arr??
    Rawk dedulu tak perlukan pergerakan badan yang rumit, hanya perlu berambut panjang, seluar ketat yang hanya bole pakai bila di alas ngan plastik, caranya ialah,

    Kangkangkan kaki anda, tundukkan kepala, biarkan rambut panjang itu menutupi muka, act konon ada gitar di tangan, apa lagi, henjut la. kalu tak dapat feel, dinasihatkan untuk meminjam penyapu mak anda sebagai gitar! Selamat Mencuba!

    ReplyDelete