January 11, 2010

taska suria pagi

salam. tahun ni dah lebih satu tahun anak aku dihantar ke pusat jagaan SURIA PAGI yang terletak berdekatan dengan rumah aku. so far aku memang berpuas hati dengan tahap pengajaran dan penjagaan anak aku kat situ. aku suka kat situ sebab semua pekerjanya melayu dan pastinya ISLAM serta budak budaknya semua anak anak orang islam.
semenjak anak aku dihantar ke pusat jagaan tersebut, alhamdullilah kebanyakkan doa doa yang lazim anak aku dah hafal. dari doa makan, doa masuk tandas, doa tidur dan ada la doa doa lain. yang bagusnya kalau aku nak masuk toilet dia mesti ingatkan aku suruh baca doa dulu sebab kalau tak baca dia cakap setan akan ikut kita masuk toilet sekali. masa nak tidur senang je aku cakap... kimi baca doa tidur... aku mengaminkan saja. sama sama dapat pahala tu.
lagu pun kat pusat jagaan tu ada ajar jugak. ok la sebab banyak yang diajar lebih kepada lagu keislaman. tahun ni aku hantar anak aku masuk pra sekolah. nasib baik pusat jagaan ni ada sediakan pengangkutan untuk anak aku balik ke pusat jagaan tu. kalau tak pening jugak aku sapa nak amik anak aku nanti.
pagi tadi baru aku perasan yang kopiah anak aku takde kat rumah. puas aku cari satu rumah tak jumpa. masa hantar barang barang anak aku ke pusat jagaan tu aku tanya kat mak su (chief yang jaga anak aku) ada tertinggal kopiah anak aku kat pusat jagaan tu tak? dia cakap nanti dia check dulu. ngam ngam aku tengah sarapan tadi dia hantar mesej kat aku ngan wife aku kopiah tu tertinggal kat sekolah. aku rasa puas hati betul sebab sekejap je dia mengambil tindakan.
bukan macam sesetengah kakitangan kerajaan tu.... lambat mengambil tindakan... semua nak kena marah dengan masuk tv baru la terhegih hegih nak amik tindakan (ayat untuk makcik intan & bang sudin.... jangan marah haaaaaa) sekali lagi tahniah untuk pusat jagaan SURIA PAGI sebab jaga anak aku ....... adios

No comments:

Post a Comment